II.pol./10.hod. - Malovaný dřevěný/ papírový podnos se sádrovými odlitky

18.04.2017 13:15

Co dnes rozvíjíme:

  • práce s netradičním materiálem (akrylovými barvami) a pomůckami (rukavicemi),
  • práce se štětcem, úchop štětce a správná technika  malby,
  • míchání jednotlivých barev,
  • spolupráce (výměna namíchaných barev),
  • využití sádrových odlitků z předchozí hodiny,
  • práce dle fantazie,
  • vlastnoruční výroba užitečného výrobku.

S dětmi jsme opět prakticky zopakovaly vznik barev mícháním základních barev – každý si nějakou barvu namíchal a rozmíchal. To je opravdu baví a vždy jsou překvapené J. Společně jsme na bedýnky přilepily sádrové mořské potvůrky, které děti pomalovaly předchozí hodinu. Dle vlastní fantazie měly větší  děti pomalovat dýhové  bedýnky (zevnitř, zvenku a dno), menší děti pak „dle sil“ papírové bedýnky, které nebylo nutno pomalovat celé. Věřím,že bedýnku využijete jako dekorační úložný prostor nebo jako letní podnos (malbu lze omývat vlhkou houbou). Omluvte, pokud se děti i přes zástěry a rukavice umazaly, ale pokud bychom malovaly jen temperovými (vypratelnými) barvami, z bedýnek by se loupaly a špinily by. Děkuji za pochopení.