Co dnes rozvíjíme:
- vlastní návrhy, fantazie
- zpracování hmoty, tvarování mýdla, prostorové vnímání tvaru
- hmat (modelování, „peeling“)
- čich (vonné esence, sušené květy bylin)
- stříhání (podložka, obal, stuha, lýko),
- nácvik uzlíků, kliček
- dekorování (mýdlo, obal)
- radost z vlastnoručně vyrobeného a dárkově zabaleného mýdla
Děti si nejprve odměřily dávku mýdlových vloček, přikapaly vodu a glycerin, do oranžového mýdla přidaly pomerančovou esenci a drcenou pomerančovou kůru, do levandulového mýdla květy levandule a levand. esenci. Z "těsta" uhnětly a vytvarovaly mýdlo, udělaly otvor a nechaly zaschnout. Mezi tím jsme společně slepily celofánové sáčky, děti vložily vroubkovaný papír, nastřihaly dekorační lýko, to také navlékly na mýdlo a zavázaly. Bylo úžasné, jak předškolní děti samy od sebe začaly Budulínkům pomáhat dělat kličky :-). Dárkové balení ještě děti doplnily ozdobeným papírovým proužkem.Všechny práce moc bavila a dárková mejdlíčka jsou skoro jako z obchodu :-).






